top of page
  • Фото автораФедір Мельник

РЕМЕНІ БЕЗПЕКИ ТА УКРАЇНСЬКІ РЕАЛІЇ

Чи вважаєте ви, що користування ременем безпеки – це ваше особисте рішення, яке нікого не обходить?

А чи відомо вам, що навіть один непристебнутий пасажир при ДТП може стати неконтрольованим смертоносним снарядом і травмувати водія та інших пасажирів?

Подивіться відео під постом і подумайте ще раз.



За даними ВООЗ, ремені безпеки знижують ризик смерті водія та пасажирів на 45-50%, а ризик травмуватися – на 20-45%. Пасажирам на задніх сидіннях ремінь гарантує підвищення захисту від незначних травм до 75%.

Попри рятівну роль ременів, рівень користування ними в Україні є найнижчим серед усіх країн Європи. Так в Україні за статистикою ременями безпеки користуються тільки 23% водіїв.

Для порівняння:

- у Франції - 99%

- у Словенії - 97%

- у Польщі - 83%

Така сумна статистика серед багатьох українців (і водіїв, і пасажирів), пояснюється досить складно і найчастіше вони пояснюють свою відмову від пасків безпеки досить дивними причинами.

Один з найпоширеніших аргументів не користуватись пасками — те, що в разі пожежі, потраплянні в водойму або перекидуванні авто, з нього можна буде вистрибнути і залишиться цілим і неушкодженим. Але при таких аваріях непристібнута особа вільно «літає» по салону і зазнає значних, часто смертельних травмувань вже в салоні ( при цьому і подушки безпеки можуть адекватно не спрацювати). Чи буде вона притомна після цього, щоб потім вискочити з авто? Маловірогідно. Шанси на порятунок у 3–5 разів вищі у тих, хто використовує ремінь безпеки.

Викидання тіла з автомобіля під час аварії – найгірший сценарій, що може відбутись із водієм чи пасажиром. У 75% випадків викидання з автомобіля позбавляє учасника аварії шансів на виживання.

Навіть при незначних аваріях (лобових зіткненнях), які трапляються повсякчас на дорогах непристебнуті водії та пасажири ризикують отримати серйозні ушкодження шийного відділу хребта та колінних суглобів.


Застебнуті ремені спрацьовують таким чином:

– зменшують ризик контакту тіла з деталями автомобіля, а якщо таке трапляється, то зменшують наслідки пошкоджень;

– розподіляють силу удару від зіткнення на найміцніші частини тіла людини;

– убезпечують людину від вилітання з автомобіля та від небезпечних переміщень всередині автомобіля (наприклад, в разі перевертання);

– зменшують ймовірність завдання травм іншим пасажирам (наприклад, не пристебнутий пасажир заднього сидіння в разі лобового зіткнення летить вперед і наносить важкі травми тим, хто сидить попереду, навіть якщо вони пристебнуті);

– гарантують оптимальне спрацювання всіх систем пасивної безпеки сучасного автомобіля (наприклад, повітряної подушки).


Однією з значущих причин низького рівня використання ременів безпеки є незначна відповідальність за порушення правил користування ременями безпеки. Зокрема, український штраф за ігнорування ременів становить 51 гривню (приблизно 1,5€) і є найнижчим у Європі.


3 червня Верховна Рада України підтримала у першому читанні ряд законопроектів у сфері безпеки дорожнього руху: № 2694, №2696, №2697.

Крім підвищення штрафів за значне перевищення швидкості (більш ніж як на 50 км/год, пропонується підвищити з 510 грн до 3 400 грн), також пропонується підвищити штрафи за ряд інших порушень правил дорожнього руху. Зокрема, підвищити штрафні санкції за непристібання ременів безпеки планують вдесятеро, з 51 грн до 510 грн. та за користування телефонами під час руху ( з 425 грн до 510 грн).


Також хочу зазначити, що вагому роль в зменшенні травмувань на дорогах відіграють все ж таки й інформаційні, і просвітницькі кампанії. Чітке та доступне пояснення ризиків відсутності пасків безпеки, механізму аварій та розвінчання міфів про них, можуть змінити думку водіїв і пасажирів.


Для статті були використані також матеріали Центру демократії та верховенства права.

38 переглядів0 коментарів

Останні пости

Дивитися всі

ЗЛОЧИН

Пост: Blog2_Post
bottom of page